skip to Main Content

Фарбування мостів та тунелів порошковою фарбою

Метали – ідеальні матеріали для створення опорних конструкцій. Це дуже розповсюджений та надійний спосіб збудувати якісну річ, що служитиме роками. Існує багато видів металевих сплавів, котрі наділяються специфічними властивостями: твердість, пластичність, електричні особливості… Але усіх їх завжди поєднує одна незмінна річ – вони всі не стійкі до корозії. Як би не наділяли неіржавні метали надякостями, вони мають недостатній антикорозійний ефект. Це проявляється вже у перші роки використання, тому поверхню потрібно додатково покривати. Або до металу додаватимуться домішки, котрі одразу ж при контакті з агресивним середовищем утворюють наліт, що в подальшому захищатиме виріб. Від цього естетичність виробу на превеликий жаль втрачається. 

Яскравим прикладом того, як громіздкі конструкції руйнуються через зношування металу, спричинене атмосферними чинниками, є постійна реконструкція мостів та тунелів. Важко собі уявити швидкий рух міста без існування цих двох помічників, адже там де, здавалося б, неможливо проїхати – вони приходять на поміч. 

З одного боку, вони дуже вразливі через постійне навантаження. Але з іншого, жодна вантажівка  не спричинить такої шкоди, як постійна дія атмосферних чинників, адже якщо достатньо не захистити метал – з’явиться іржа, що почне руйнувати всю конструкцію. І рано чи пізно без відповідного захисту будь-який міст перейде в стан “мост устал”. 

Через те, що елементи мостів та тунелів у постійному контакті з водою, наприклад, коли прокладають шлях через ріку, або дотичні до землі, яка насичена вологою – поверхня металу безсумнівно контактуватиме зі згубними чинниками. Це запускає процес окислення і спочатку утворюється іржа. Той самий страшний наліт. Але на цьому нічого не закінчується. Процес корозії незворотній і проникає вглиб всього матеріалу, поступово руйнуючи його зсередини. Саме для того, аби запобігти нищенню конструкції та убезпечити нашу їзду, використовують фарбувальні матеріали. Таке покриття слугуватиме надійним бар’єром і в кілька разів продовжить термін служби конструкції. 

На жаль, попри те, що мости людство будує вже тисячі років, все ще не віднайшли матеріалу, який не потребуватиме ремонту чи реконструкції, оновлення чи повністю перероблювання. Тому будівельники намагаються всіма способами допомогти металу прослужити виділений йому час. В цьому їм значно допомагає порошкова фарба.

Фарбування мостів та тунелів порошковою фарбою

Процес нанесення порошкової фарби відносно простий. Звісно тут не потрібні скалолази та альпіністи, які на тросах фарбуватимуть уже встановлений міст. Адже головним є те, що кожна деталь профарбовується спеціальним методом окремо від усієї конструкції. Це дозволяє пересвідчитись, що все надійно захищене, а фарба проникла у кожен куточок. 

Створення порошкового покриття здійснюється в кілька етапів.

  • очищення
  • нанесення фарби
  • полімеризація

Для кожного етапу потрібне обладнання. Але в цьому випадку варто врахувати, що якщо йдеться про величезні конструкції, то навіть найменша деталька може зайняти половину звичайної кімнати, а то й більше. Тому зважаючи на габарити виробничої продукції визначаються масштаб цеху, де фарбуватимуть вироби, а також місткість та величина обладнання. 

Перший етап включає в себе очищення від бруду й пилу, а також розщеплення на поверхні будь-яких плям від жиру. Якщо цей етап пропускати, можуть з’явитись дефекти, як результат того, що фарба прилягала не на поверхню, а на бруд і рештки. Для цього використовують піскоструй – він ідеально справляється навіть з залишками присохлої фарби. А також використовують ванни для занурювання деталі, які наповнюють спеціальними спиртовими розчинами. Отже, така ванна повинна дозволяти повне занурення елементу. 

Важливо звернути увагу, що весь процес буде автоматизованим, оскільки деталі мають велику вагу. Вони будуть кріпитись до конвеєрної стрічки і переміщатись без участі робітників. Але за безпекою все ще варто слідкувати: перевіряти надійність кріплення, справність руху конвеєра і т.д. На цьому етапі не менш важливою є сушка. Виріб треба добре обдути повітрям, аби остаточно зняти все, що могло вижити після двоетапного очищення. 

Далі – процес нанесення фарби. Використовують два типи пістолетів-розпилювачів: трибостатичний та коронарний. Відрізняються вони методом заряду порошкових частинок. Коронарний створює поле високої напруги і пропускаючи через нього порошкові часточки передає їм необхідний заряд. В трибостатичному вони отримують заряд методом тертя об трубку подачі фарби. І той і інший використовуються на підприємствах, але коронарний краще впорається із покриттям великого масштабу пласкої поверхні, в той час, як трибо – ліпше та швидше профарбує усі кути та виїмки. Фарба з потрібним зарядом, направляється до поверхні під тиском повітря. Там вона контактує з протилежним зарядом поверхні за рахунок чого притягується і примагнічується. Всі зайві частинки не прилипають і потрапляють в систему рекуперації. 

З великими металевими конструкціями, увагу треба приділити печі полімеризації. В ній фарба розігрівається до високої температури, розплавляється та твердіє. Цей процес дуже швидкий. Не більше 10-15 хвилин. Проте за такий незначний проміжок часу потрібно чітко контролювати процес підвищення температури та її сталість впродовж полімеризації. При цьому фарбовану деталь потрібно оперативно завантажити в піч і потім так само швидко звідти розвантажити. 

Загалом створення габаритних металевих конструкцій має складність лише в тому, щоб пристосувати виробництво під їхні розміри. Але сам процес нічим не відрізняється від звичайного нанесення порошкової фарби. Просто потрібно уважно стежити за якістю продукції та кваліфікацією робітників. Лише професіонали знають точно усі нюанси створення покриття, яке служитиме роками. 

Також варто згадати, що фарба на дорожніх елементах може бути не банальною. Сьогодні це ще й прекрасна альтернатива зі створення гарного настрою автомобілістам. Адже кольорів фарби є безліч, при цьому вона не втрачає своїх антикорозійних властивостей. Тому архітектори та дизайнери можуть створювати незвичайні та яскраві деталі мостів та тунелів. 

Back To Top