skip to Main Content

Особливості кольору порошкових фарб

Порошкові фарби мають прекрасні властивості стійкості, міцності і довговічності. Але не тільки це робить їх такими популярними. Порошкове покриття дуже добре виглядає візуально. Тим більше, що у порошкових фарб є дуже багато кольорів і відтінків на будь-який смак. І плюс до цього, порошкові фарби можуть бути текстурними.
Тому колір – невіддільна частина порошкових покриттів і відіграє помітну роль на будь-якому виробництві.

Особливості сприйняття кольору


Трохи фізики зі школи. Жоден колір не має кольору. Те, що бачить людина, народжується у неї в мозку. Наприклад, візьмемо листочок. На нього падає сонячне світло, хлорофіл в ньому поглинає фіолетовий, блакитний і червоний колір, і відбиває зелений, який ми бачимо. Але якщо бути точнішими, то ми його не бачимо, а сприймаємо відбитий сигнал, як зелений колір.


Тобто ми бачимо світ барвистим, тому що предмети поглинають одні кольори і відбивають інші. Але сприймаються ці відбиті сигнали людьми по-різному.


Навіщо ми зараз про це розповідаємо? Тому що, як ми вже вище сказали, колір для порошкової фарби дуже важливий. І є деякі труднощі, з якими можна зіткнутися вибираючи потрібний відтінок.

Оскільки пояснити потрібний колір словами складно, і навіть якщо показати зразок, не завжди можна отримати саме те, що потрібно.

Однак проблему розуміння кольору можна вирішити – про це нижче.

Проблеми розуміння кольору

Головне, що треба пам’ятати, вибираючи колір фарби – кожна людина сприймає кольори по-різному. Ваші уявлення про умовний “зелений”, і уявлення про цей же “зелений” у менеджера, котрий продає фарбу, може відрізнятися. Тому існує спеціальний стандарт кольору з безліччю відтінків – RAL-каталог.


Ви називаєте конкретну цифру кодування, і менеджер розуміє, який відтінок зеленого Ви маєте на увазі. Використовуючи цю міжнародну класифікацію, можна уникнути величезної кількості непорозумінь, пов’язаних саме зі сприйняттям кольору.


Точно визначити колір можуть тільки фахівці. Для цього у них є спектрофотометр, який вимірює кількість відбитої енергії. За допомогою його даних фахівці можуть розробляти нові кольори порошкової фарби, кодуючи його в номер, відтворювати вже створені за зразком замовника і контролювати якість продукції, щоб колір був стабільно однаковим.


Скажемо ще і про такий цікавий феномен, як “метамерія”. Це коли два кольори при денному світлі виглядають однаково, а під лампою або неоном – різними. Як правило, фахівці намагаються уникати подібних кольорів у порошковій фарбі, щоб потім не виникало труднощів з їх виготовленням. Але, якщо ви бачите в віялі прикладів кольорів два однакових, спробуйте подивитися на них з різним освітленням, і Ви побачите різницю.


Ще треба розуміти, що колір зі зразка може відрізнятися від кольору кінцевого покриття виробу. Це той же феномен. Вся річ у тому, що колір може відрізнятися на різних матеріалах: метал, пластик, скло і т.д.


І коли колір рідкої фарби намагаються відтворити у порошковій, теж може трапитися така ситуація: спочатку кольори будуть однаковими, але після впливу високих температур в печі полімеризації, вони можуть трохи відрізнятися.


Звичайно, з новими технологіями виробники фарб намагаються знизити ефект відмінності кольорів. Але, на жаль, через наявність фізики, повністю прибрати його поки неможливо.


Саме тому найкраще рішення при виборі фарби – користуватися RAL-каталогом. І краще одразу дивитися кольору на еталонних металевих викрасках. А ще краще прямо разом з виробником в одному приміщенні під одним світлом. Так вийде повністю уникнути непорозумінь і підібрати колір, який потім не розчарує.

Back To Top