Кейс. Радуга в порошку

«Ми пофарбуємо всю Україну!» - обіцяють київські підприємці В'ячеслав і Ольга Ковальчук. Зовсім недавно вони відкрили перше в країні виробництво порошкових фарб, що відповідає європейським стандартам якості. Ми поговорили про особливості цієї складної, але перспективної справи.

zavod poroshkovoi kraski lacover

Завод з виробництва порошкових фарб ТМ LACOVER, що належить ТОВ «Лаковер», розташований під Києвом, в промисловій зоні серед лісу. Екології навколишнього середовища підприємство не псує: на відміну від звичайних фарб, отруйних «хімією» повітря і воду, суха порошкова фарба абсолютно не токсична.

Як розповіла кандидат хімічних наук, головний технолог підприємства Ольга Кравченко: «У Європі зараз набирає обертів боротьба з летючими органічними сполуками, основну частину яких складають розчинники. Саме вони - самі токсичні складові фарб. Альтернативою є водні фарби, що не мають розчинників. Але у них слабші захисні властивості. Тому останні 5 років сегмент порошкових фарб дуже активно росте і розвивається. В нашій фарбі немає формальдегіду і подібних речовин, по суті, її можна назвати максимально екологічно нейтральною ». Втім, загальносвітові екологічні тренди менш важливі для українських споживачів, ніж такі показники, як якість, ціна, економічність і широкий спектр застосування даної продукції. Тому активне зростання ринку порошкових фарб почався все ті ж 5-6 років тому. «До відкриття заводу ми були одним з лідерів по імпорту порошкових фарб в Україні. Продовжуємо займатися цим напрямком і зараз. Ми працюємо з високоякісними фарбами Element сертифікованого турецького виробника, - розповідає засновник компанії В'ячеслав Ковальчук. - Також ми поставляємо під замовлення обладнання для нанесення фарби. Але в останні пару років в зв'язку з нестабільністю курсу, непрогнозованими змінами в економіці ми змушені були ... розвиватися далі. Підприємства, які працюють з металоконструкціями, купували і будуть купувати фарбу. Але питання її вартості стало вирішальним, і вибір змістився від якісних товарів в сторону більш дешевих, наприклад, китайських. На цьому тлі ми вирішили створити свою, українську продукцію, яка буде високої якості, але за доступною ціною ».

Лінію, що виробляє порошкову фарбу, на заводі «Лаковер» вперше запустили в січні 2016 року. Як розповіла директор компанії Ольга Ковальчук: «Ми налагодили виробництво та схему поставок менше, ніж за квартал. На сьогоднішній день у нас працює лінія, яка може випускати 300 кг фарби на годину. За зміну - до 2,5 тонн. Це планове завантаження. Але наша лінія вже завантажена, і ми бачимо необхідність придбання другої ». Штат компанії також зростає, на сьогодні тут працює 30 чоловік - в основному це виробництво і відділ продажів.

Оперативно організувати завантаження потужностей і наявність замовлень вдалося завдяки вже наявної клієнтської бази, з якої компанія працювала, імпортуючи продукцію. Побудувати її було далеко не просто: в такій специфічній b2b-сфері реклама, PR і звичайні методи просування не працюють. Найефективнішим є старий і простий метод. «Зустрічі з потенційними клієнтами, робота з холодними дзвінками, прямі продажі споживачеві. Нашими клієнтами були і залишаються виробники, які займаються металообробкою. З самого початку і до сих пір у нас постійні відрядження, поїздки по містах, по різним виробництвам. Ми працюємо з клієнтом адресно », - ділиться досвідом В'ячеслав Ковальчук.

Одна з проблем бізнесу, за його словами, в тому, що клієнти звикли купувати закордонний товар. Вони не вірять, що в Україні може вироблятися продукція, яка за якістю не поступається європейським аналогам. У найближчій перспективі підприємці планують проводити презентації та зустрічі на виробництві, щоб потенційні клієнти могли своїми очима переконатися в цьому. Не менш переконливим аргументом служить «дегустація» продукції - виробники можуть безкоштовно отримати кілограмову упаковку фарби по першому ж дзвінку. Для розуміння: щоб пофарбувати один квадратний метр поверхні, потрібно близько 200 грам фарби. Подарункового пакета вистачає, щоб пофарбувати, наприклад, холодильник.

На заводі використовують європейські сертифіковані складові для виробництва фарб. Але фінальна якість товару залежить не тільки від «інгредієнтів» і обладнання. «Фарбу зробити не так просто, як здається, - розповідає головний технолог Ольга Кравченко. – Через різноманіття складових навіть білий колір може вийти зовсім різним. Це залежить від пігментів і наповнювачів. Це мистецтво - створити необхідний колір. І професіоналізм працівників, які повинні чітко витримувати рецептуру. Для фарб є спеціальний «рал» - каталог, в якому дається велика палітра кольорів і відтінків, ми ж їх відтворюємо дослідним шляхом ».

Фарба складається з полімеру, наповнювачів, пігментів і добавок. Все це змішується в міксері. Потім під впливом температури плавиться і у вигляді густої однорідної рідини стікає на стрічку. Там загусає, потім дробиться, подрібнюється до необхідного розміру і фасується.

Підприємці почали роботу з білих фарб, тому що в Україні їх споживають найбільше. Вони застосовуються для фарбування торгового обладнання, побутової техніки, електрощитових і т. д. Лідери продажів - білі глянцеві фарби, біла шагрень (рельєф «апельсинова кірка»). Другим за популярністю є сірий колір. Зараз на виробництві йде напрацювання портфеля кольорів: щотижня додається один колір або відтінок. На сьогодні вже є понад 200 видів ралів.

Складність роботи з фарбами - не тільки в кольорах і відтінках. «Колір в фарбі - це ще не все, так як вона буває глянцева або матова, має фактуру, щільність нанесення, специфіку застосування (зовнішні або внутрішні). Все це різноманіття затребуване на ринку. Однією білої фарби в каталозі може бути близько 15 варіантів », - ділиться секретами головний технолог виробництва.

Щоб вивести один певний колір відповідно до палітри рала, в лабораторії та на виробництві створюється понад сто зразків! Як зазначає директор Ольга Ковальчук, багато виробників, представлені на ринку України, грішать невідповідністю продукції ралам. Причина тому - небажання витрачати багато часу і коштів на етапі розробки промислової серії. Колектив заводу пишається своїм еталонною якістю і повною відповідністю продукції колірним стандартам. Втім, розробка фарби може виконуватися не тільки відповідно до каталогу, а й за індивідуальним побажанням замовника. На відміну від іноземних виробників, яким для такої роботи і поставки партії буде потрібно не менше місяця, кияни беруть на весь цикл максимум тиждень.

Одна з переваг порошкових фарб - широке застосування. Все, що зроблено з металу, починаючи від лопат і закінчуючи холодильниками, фарбується саме ними. В'ячеслав Ковальчук зазначає, що сфера застосування їх продукції - в першу чергу торгове обладнання. Все, що ми бачимо в супермаркетах, на чому лежать продукти, в чому вони лежать, - фарбується порошковими фарбами. Такими фарбами фарбують банкомати, рекламні, фасадні конструкції. Спортивний напрямок - турніки, гойдалки. Вітчизняна агротехніка - сівалки, плуги, окремі частини тракторів. Побутова техніка, електротехнічне обладнання, колектори, батареї, водонагрівачі, світлове обладнання, металеві двері, автомобільні диски, велосипеди ... Засновник компанії переконаний - якщо порівняти продукцію його підприємства з продукцією імпортерів, вона виявиться набагато краще того, що завозиться з Туреччини, Китаю:«Ми орієнтуємося на досвід виробництв в європейських країнах. Їздимо, дивимося, впроваджуємо прогресивні рішення. Не так давно до нас приїжджали фахівці з Польщі для обміну досвідом. У липні чекаємо нашого колегу з Франції. Ми співпрацюємо з постачальниками сировини, а вони готові ділитися з нами прогресивними знаннями та навичками, новаціями в галузі ».

Сегмент порошкових фарб зараз швидко розвивається у світі. В Україні цей напрям представлено поки переважно імпортом. Виробники, крім «Лаковер», є, але конкуренцію вони складають за допомогою низької ціни на шкоду якості, та й масштаби виробництва непорівнянні. «По суті, наша компанія - найбільша в Україні повноцінне виробництво порошкових фарб. Ми вийшли на ринок не перші, але ми перші поставили роботу на гідний рівень. Жоден інший виробник в Україні не має лабораторії з дослідження порошкових фарб. Ми отримали всі необхідні сертифікати СЕС, ISO 9001: 200, входимо в технічний комітет при Асоціації виробників лакофарбової продукції. Починаємо розробку ДСТУ », - підкреслює В'ячеслав Ковальчук.

Виготовити товар - це ще півсправи. Для утримання клієнтури дуже важлива можливість оперативно напрацювати будь-яку партію товару і не менш оперативно її поставити. Для цього на складі зберігається чималий запас готової продукції, що забезпечує безперебійність поставок будь-якого обсягу фарби. Налагоджена схема поставок - проста і оптимальна. Є свої три автомобілі для роботи по Києву та області. А в інші регіони товар доставляють, користуючись послугами перевізників, таких як «Автолюкс», «Міст-експрес», «Нова Пошта» та інших. Клієнт отримує товар через 1-2 дня після виготовлення. Поставляються партії - від 1 кг до десятків тонн.

«Ми - ще дуже молоде підприємство, після того як побудуємо всі процеси, ми голосно заявимо про себе. Але тільки тоді, коли будемо впевнені, що можемо забезпечити будь-яке замовлення, будь-який обсяг фарби. Наша реклама - це час. Чим більше виробників випробують нашу продукцію і переконаються в її якості, тим частіше вибір буде робитися в нашу користь », - впевнена Ольга Ковальчук.

Амбіцій у молодих підприємців досить:« Ми хочемо стати лідерами на пострадянському просторі, а як по-іншому? Хочемо стати заводом номер один не тільки в Україні, а й відомим в Європі брендом », - ділиться мрією В'ячеслав Ковальчук.

Источник: Aval.ua